Scenskräck?!

I morse var det vårkonsert.
Jag vet inte vad men jag blev as nervös!
När jag skulle spela mitt solo började plötligt mina ben skaka och jag blev helt torr i munnen, och försök spela flöjt med torr mun så får ni se hur lätt det blev.
Och eftersom jag var tvungen att försöka ställa allt det till rätta hade jag inte tid att tänka på mina fingrar, och det låten krävde ganska mycket odelad koncentration av mina fingrar.
Mamma och pappa sa ändå att det lät ganska bra, till skillnad från i mitt huvud.

Jag vet helt enkelt inte vad det är, jag har i valiga fall inte scenskräck, jag kan redovisa inför klassen utan problem. Det kan vara att jag spelade otroligt fel för två år sedan, sedan dess har jag blivit nervös inför uppspelningarna, jaja inte mycket jag kan göra åt.
Men det är så irriterande (och klaga nu inte på att det blev ett långt inlägg, det bara blev så)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0