Dömt...

Nu tänkte jag skriva om dömningen i måndags... 

Japp nu har jag dömt
Det gick inte så bra, men om man tänker på hur det började så kanske det gick så bra som det kunde...
Först såg vi ett lag som vi gick fram och persenterade oss för (precis som dommare ska)
Sedan frågade tränaren om dem skulle spela på 7 manna plan eller halva (dem var 5 manna) vi sa att vi inte riktigt visste men gissade på halva, så började han fråga om det skulle vara flera matcher och vi sa ehhh... vet inte?
Sen såg vi att det visst var flera andra lag. Jag hade sett några killar som går i samma franska som jag så jag gick fram och frågade om dem också skulle dömma, det skulle dem.
Vi visste inte vilka lagen som vi skulle dömma var så dem sa sina lag sedan gick vi runt och frågade, vi frågade två av lagen och det var inte dem så vi tänkte då ska vi dömma dem.
Sedan visade det sig att ingen av dem lagen dem skulle dömma var där...
Men men förutom att vi måste gett ett oerhört korkat och oförberett intryck så gick det väl hyfsat.
Förutom att målvakten la sig i målet med bollen två gånger och vi inte sa att det blev mål (men vi gick och pratade med honom i halvlek) och jag sedan dömde ett "tröst mål" (den var precis på mållinjen) men det jämnade väl ut sig på slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0