Boktips: Törst

Trodde jag hade tipsat om den här boken men tydligen inte...'



Författare: Richelle Mead
sidor: 336
genre: på biblioteken sätter de skräck, men det är bara för att det är vampyrer med.

Handling: Dhampiren Rose (Dhampir= halvvampyr) och Moroien Lissa (Moroi= "hel"vampyr) är bästa vänner. Lissa är en av de kungliga vampyren. Hon är en av de sista i sitt släkte. Vampyrer är inte som tillexempel i Twilight, de här vampyrerna är dödliga och måste hela tiden skyddas av dhampirer mot strigoi (strigoi= onda vampyrer). Lissa och Rose har varit på rymmen från S:t Vladimirs skolan för det är någon som är ute efter att göra Lissa något illa men vad händer när de inte hinner fly undan från skolan...
Jag måste säga att jag tycker att det är väldigt roligt när de suger blod, dessutom är personerna väldigt bra!
Inte bästa bok jag läst men helt klart läsvärd.
Tvåan heter Fruset blod, därimot är det lite drygt att 1:an och 2:an handlar om lite olika saker, eller det är olika hot...


Kommentarer
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

Kanske får ta och läsa den :) ♥

2010-03-22 @ 05:25:29
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0