Boktips: Washington D.C.

Nu kommer ännu en bok från Meg Cabot. Hon är så oerhört bra!!
Jag förstår inte hur hon lyckas skriva så roligt, hon har ett väldigt ungdomligt språk och man lever sig in i berättelsen precis som man ska. Men I alla fall, Wahington D.C. :

Författare: Meg Cabot ♥
Serie: andra boken heter Nu eller Aldrig (som jag lånat på biblioteket och ska läsa snart)
Genre: typ lite kärlek och lite humor

Baksidan:
De tio viktigaste anledningarna till att det för tillfället suger att vara Samantha Madison:

10. Min storasyster är typ den populäraste tjejen i skolan.
9. Min lillasyster är ett geni med stadigt medlemskap i Mensa.
8. Jag är olyckligt kär i min storasysters anarktiska pojkvän.
7. Jag blev ertappad med att sälja kändisteckningar i skolan...
6. ...och nu måste jag ta konstlektioner efter skolan som straff
5. Jag har precis räddat livet på USA:s president
(och bröt armen när jag gjorde det)
4. Så nu tror hela världen att jag är en hjälte...
3. ...vilket jag verkligen inte är
2. Dessutom har jag blivit utsedd till ungdomsambassadör i FN.

Och den främsta anledningen till att det VERKLIKGEN suger att vara jag just nu
1. Presidentens son var kanske kär i mig. Men jag var för korkad för att fatta det.

Såna här listor finns det kanske vart tredje kaptitel och det gör den här boken mycket bättre.
Men det handlar i alla fall om att hon råkar rädda livet på USA:s president. Och efter det kan man väl säga att hennes liv förändras helt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0