Ja snabbrepris

Nu kör vi en snabbrepris eller genomgång eller vad jag nu ska kalla det. Jag tänkte i alla fall gå igenom och redogöra min påsk. Så håll till godo (vad jag blev formell helt plötsligt, aja skit samma)
Men jag förstår om ni hoppar över torsdag och söndag. Eller i alla fall inte läser de samtidigt. Jag hade säkert inte heller orkat läsa så långt...

Torsdag:
1 april. Halv skämtade med Petter vid frukost bordet. Sen drog jag iväg till skolan. Vi hade bara halv dag eftersom alla lärare ville bli av med oss så vi har arbetat in tid och så innan.
Kvällen innan hade jag kommit överens med Tora att jag skulle få låna 3 böcker av henne eftersom jag smart nog bara lånat en bok på skolbibblan som bara har öppet en dag i veckan (borde absolut vara öppet längre).
När jag kommer till skolan säger hon att hon glömt det. Jag suckade tungt och sa att jag kunde hämta dem efter skolan. Fast hon tyckte inte det var en så god ide, fast det sket jag i.
Sedan försökte Frida hela svenska lektion fråga om jag inte tyckte det var lite konstigt att Tora glömt dem just idag. Att hon inte ville att jag skulle hämta de efter skolan just idagförsta april. Saningen började långsamt gå upp för mig.
Jag har Toras extra nyckel så Frida och jag öppnade helt enkelt Toras skåp (hon blev inte så väldigt jätte jätte arg sedan) och voilá (uttalas våala ungefär) där låg böckerna!
Så jag la de i mitt skåp. På lunchen (efter den skulle vi sluta) sa jag till Tora att hon skulle skynda sig så att jag kunde fara hem till henne oich hämta de där böckerna. Hon sa typ "haha, april april jag lurade dig" jag sa "näe, va elakt! men skkynda dig och hämta dem då så jag får åka hem". Sen gick vi till skåpet och hon grävde i sin väska och sa "men jag är säker på att jag stoppade ner dem här!" Då plockade jag fram böckerna ur min väska och frågade "är det de här du menade?" Hahaha jag tycker det var ganska roligt...

Direkt efter skolan åkte vi till fjällen. Jag tycker inte om att åka bil så länge. Kan bero på att jag inte kan läsa för då blir jag åksjuk. eller mår i alla fall illa.

Fredag: Åkte vi skidor med några kompisar. Var så där väder. Man kunde inte sitta stilla för länge och fika för då blev det väldigt kallt. Haha körde skidskytte också. Fast med snöbollar som skulle kastas mellan träd.

Lördag: Åkte vi slalom. Det var väldigt kallt. Fast å andra sidan hade jag inte mina varmaste vantar (vilket var fel val) så lite var det väl mitt fel antar jag. På kvällen letade vi påskägg. Lillkusinen var ju där dessutom är det mysigt att hålla på traditionerna, dessutom vem kan stå emot godis?

Söndag: Åkte vi längdskidor igen. Men denna gång 2.1 mil! Det var väldigt jobbigt och jag kan inte säga att det var utan gnäll, gnatt och gnabb. Sedan när vi äntligen kom fram till vändpunkten som var tre stugor var det väl inte så imponerande som jag tänkt mig. Mamma hade målat upp de där stugorna som väldigt vackra och fina och så. De var bruna. Fast fjällen runtomkring var väldigt fina, men ändå! Vi hade faktiskt fin utsikt hela vägen. Jag vet inte om jag tyckte det var värt att åka ända dit för den.
Fast det är ju ganska coolt att kunna skryta med att åkt 2 mil och du frågar mig. Men det som gjorde det mest snopet var att i den stugan sålde de våfflor, men inte på söndagar! Det gjorde mig ganska sur kan jag säga!
Sen skulle vi tillbaka. Och kanske de första 4 km var det brant stigning uppåt. Vilket gjorde att jag som inte ahr stålkanter på mina skidor var tvungen att hjälpa stackaren Taj som var tvungen att dra upp pulkan med all packning (fast han fick faktiskt en skinkbit). Då tänker ni ja men då blir det ju roligt att åka nerför. Men det blev det inte!
Det var inte kul. Först försökte jag ploga. Då stod jag bokstavligen på näsa två gånger. Sen körde jag samma metod som Petter. D.v.s sitta på skidorna och bromsa med händerna. Det gick jätte bra tills jag av misstag råkade köra i ett gupp. Då flög jag och landade rakt på svanskotan.
Jag ger er ett tips. LANDA INTE PÅ SVANSKOTAN! jag har fortfarande ont i den. typ när jag sitter, eller ligger, eller går!
Så tja jag kan inte säga att det var en jätte höjdare direkt.

Måndag: (idag!) Först undrade vi om vi skulle åka slalom innan vi for hem. Men det blev för krånligt. Så Petter och jag åkte en lugn skidtur med Taj medan mamma och pappa packade bilen och så. Sen stanande vi och åt och köpte massa grejer innan vi for.
Det var massa underställ och så. Jaja det låter korkat att köpa det efter när vi skulle fara hem men det var nu vi hann. Jag fick ett par nya skidglasögon. Vita. Fiiina. I mina förra var det en spricka.
Sen for vi den långa tråkiga bilresan hem. Jag kunde faktiskt läsa ganska mycket utan att bli åksjuk. Fast jag vågade inte chansa för mycket.
Jag läste ut Sveket (andra boken på vampyrens märke) Den Är Jätte Bra!
Dessutom lånade jag Petters mobil och gick ut på nätet med. Fast av någon konstig anledning gick det inte att gå in på bloggen med den. även fast det gick att gå in på andra sidor och så.
Det var i alla fall roligt. Önskar min mobil hade internet. Fast å andra sidan skulle jag väl göra slut på alla mina pengar på en gång då...

Nu blev det riktigt långt att läsa för er stackare, men skippa det långa vett jag. eller nåt
Glad Påsk
har jag inte sagt så jag säger det nu. GLDA PÅSK!


Vi hadr ett internet där uppe. Ett trådlöst. Men det var väldigt segt. Det som förut tog kanske en sekund tog 20 sekunder för den. Men det var så klart bättre än inget alls. Men det gjorde att jag inte orkade blogga. Det hade säkert lagt av innan den laddat klart eller nåt.


Kommentarer
Postat av: Tora

Mihi. Lilla skojare :)

2010-04-06 @ 11:27:50
URL: http://topazgirl.blogg.se/
Postat av: Olivia

sv , jamen just det ^^

2010-04-06 @ 12:10:34
URL: http://liittlemisssunshinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0