I Fredag

I helgen var jag på handbolls cup.
Det var jätte roligt!!!
Äh, det är lika bra jag går igenom dagarna en och en så ni fattar:

Fredag: Åkte vi buss. Det gick bra, vi så gpå någon skum (inte så jätte bra) film, satt och pratade och läste lite grann. Och jag blev inte åk sjuk.
Jag blir det ofta när jag seglar, då kan jag spy och så. I bil kan jag bli illamående men brukar inte kräkas. På bussen brukar det gå bra.
Vi kom fram till där vi skulle sova och skulle just gå och lägga oss när brandlarmet gick!
Jag stod utanför toan och väntade när det gick. Jag frågade en ledare,
"är det brandlarmet?"
"Jag tror det"
"ska man gå ut då?"
"jag tror det". Då gick jag in och tog en tröja och en jacka. Kanske inte väldigt bra men det var nära och man kände ingen röklukt eller så.
Väl ute stod alla och frös och tyckte att det var väldigt onödigt att någon var tvungen att sätta igång det (för det var fler lag som sov där vi sov också) . Sen kom brandkåren och konstaterade att det inte var någon fara och vi kunde gå in. När vi gick och la oss kom en brandman och kikade runt för att upptäcka var brandlarmet gått igång. Det visade sig att det var i vår korridor det startat. Killarna vi delade korridor med hade på nåt sett lyckats köra en boll eller något så att det kommit damm i brandvarnaren och satt igång det.
I alla fall tror vi det var killarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0