gammal, gammlare, gammlast?

Inte gjort något speciellt idag. Tja vi fick tillbaka våra svenska prov det gick bra vilket ju i alla fall var skönt. men jag fick rätt på gammal, gammlare, gammlast (fast hon anmärkte på att man skulle skriva med 1 m på gamlare och gamlast! ) hon sa att man på senare tid har börjat använda det mer även fast man säger äldre äldst, vet inte riktigt vad jag ska tro men men... jag fick rätt ;)

Föresten har jag bestämt att jag ska shoppa med mamma på söndag. Hon har till och med gått med på det!
Ska köpa lite kläder jag behöver och inte orkar önska mig i julklapp sen måste jag fixa något till lilla julafton som jag inte gjort än.

Ha det så bra

/Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0