Bok tips! Tråkigt? läs!

Nu kommer bok tipsen, eller top 3 listan. Jag vill bara säga det här är det bästa böcker som jag läst så ge de en chans, jag tycker de är bäst!!!

 
1. Mitt första boktips är Twilight serien. En serie som många har läst (mer en ett varv genom) Men till er som inte har läst den, allt jag kan säga att det här är den bästa serie jag någons läst. Och jag tror inte jag kommer hitta någon bättre i framtiden heller!

Snabbfakta:
Författare: Stephenie Meyer
Sidor: 443 (första)
Serie: Twilight
Typ: fantasy (jag är jätte dålig på det så stämmer det inte så protestera!

Handling:
Isabella Swan eller Bella som hon kallas har flyttat till sin pappa i det lilla regniga Forks. Bellas förväntningar är inte precis höga. Hon tror det kommer bli ungefär lika roligt som vädret är vackert. Det vill säga dötrist. Ända tills hon möter Edward.
Edward har en mycket stor hemilghet. Alla kommer utsättas för fara och Bella mest av alla...

Helt fantastisk! Ohotad 1:a på min topplista. Och stirra er inte blinda på handlings sammanfattningen, jag är inte så bra på att sammanfatta och det är svårt att vara rättvis om en så här otrolig bok!


2. Hungerspelen! Nästa fantastiska bok!
Snabbfakta:
Författare Suzanne Collins
Sidor: 320 (första boken)
Typ: spänning, science fiction (om jag får gissa)

Handling:
Bokens huvudperson är Katniss. Hon lever i ett framtida Nordamerika i distrikt 12. I distrikt 12 är det bara elände. Folket svälter. För att överleva måste Katniss tjuvjaga i skogen. Men hon har det ganska bra ändå. Ända tills Slåtterdagen och Hungerspelen börjar. Hungerspelen är anornat av huvudstaden och är till för att roa alla huvudstadsbor. Alla distrikten (alla 12) ska utse en flicka och en pojke som ska tävla i hungerspelen. I hungerspelen går det ut på att överleva. Alla deltagare släpps in på en arena där de helt enkelt ska ta kol på varandra. Bara en överlever.

Den är hemsk, butal men ändå helt strålande! En bok man måste läsa!


3. Min tredje bok är ganska okänd tror jag. Eller inte okänd, men jag tror ändå det är många som inte har riktigt "orkat" läsa den. Men den är ändå
finurlig, rolig och värd att läsa

Snabbfakta:
Författare: Eoin Colfer
Sidor: 250 (också första)
Serie: Artemis Fowl
Typ: Fantasy

Handling:
Artemis Fowl, det unga kriminella geniet (blott 12 år) har upptäckt Folket. Så han har bestämt sig för att kidnappa en vätte. Men han förstår nog inte vad han ger sig in på när han kidnappar en löjtnant ur PYSS (Polisära Yt Spanings Styrkan) för dessa vättar är inte som de ur sagoböckerna. Dessa vättar har egna viljor, och de har sina knep för att få sin vilja igenom...

Jag kan bara säga att jag älskar Artemis, Butler, Holly och Foaly och tja nästan alla i den här serien! De är så bra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0